AVSE Logo   Telefon: 450 1184
Email: info@avse.hu
Síkvizi Kajak-Kenu Szakosztály

Versenyszakosztályunk a minél jobb eredmények elérésére képes versenyzők nevelését tűzte ki célul.

Gyermek, kölyök, serdülő és ifjúsági korosztályban is rajthoz állunk, de masters versenyzőink is résztvevői a bajnoki futamoknak.
Nemzetközi porondra is sikerült kilépni és érmes helyezést szerezni az ifjúsági világbajnokságon, először Szalay Tamás révén.

2007-ben EORV, 2008-ban EORV sikereknek és IFI EB bronz éremnek örülhettünk. K-2 500m-en a hazai rendezésű Ifi EB-n Szegeden Dudás Miklós a váci Holicza Péterrel a harmadik helyen végzett. Ebben az évben már három versenyzőnk volt tagja az ifúsági válogatottnak.

2009-ben az Ifjúsági Világbajnokságra kéz versenyzőnk került ki, Hufnágel Tibor és Dudás Miklós. Ketten a hat kajak versenyszámból ötben voltak érdekeltek. A két K-1 es versenyszám mellett Hufi 500m párosban, Miki pedig a két négyesben volt érdekelt.

Moszkvában csodálatos eredmények születtek. Dudás Miklós világbajnok lett K-1 500m-en, és K-4 500m-en, az ezer négyesben pedig ezüstérmet szerzett.
Hufnágel Tibor K-1 1000m-en és K-2 500m-en ezüstérmet vehetett át.

Az Ifi EB-re Csóka Gergő jutott ki, 500m párosban negyedik lett.
A világbajnoki eredményekre tekintettel Dudás Miklós és Hufnágel Tibor bekerült a London 2012. válogatottba.

Az ifjúsági korosztályban nyújtott rendkívül sikeres évek után versenyzőink tovább folytatták eredményes nemzetközi szereplésüket a válogatott tagjaként, és évről évre számos Magyar Bajnoki címet hódítottak el. Hufnágel Tibor Főiskolai VB bronzérmet, Fülöp Ákos Főiskolai VB ötödik, Universiade hatodik helyet szerzett.

Legeredményesebb versenyzőnk Dudás Miklós évről évre szállítja a nemzetközi sikereket. Ifi világbajnokunk 2012-ben a londoni olimpián a k-1 200m-es számban hatodik, pontszerző helyen végzett. A felnőtt világbajnokságokon eddig egy negyedik, egy hetedik és egy harmadik helye van, a 2013-as felnőtt EB- k-1 500m-es versenyszámában ezüstérmes lett, és ennek az évnek a termése az U23-as világbajnokság ezüstérme is.

Több tehetséges versenyzőnk bontogatja szárnyait az ifi évek után az U23-as mezőnyben, többek között Karakas Mátétól, Orlik Ádámtól, Czinege Botondtól valamint Doba Alfrédtól várunk kimagasló eredményeket a jövőben.

Síkvizi versenyzőink rendre megpróbálkoznak a maraton versenytávval is, így a maraton magyar bajnokságon Doba Alfrés, Czinege Botond és Rauscher Máté is dobogóra állhatott.

Az idei évben megerősítettük az alaputánpótlás szakmai hátterét, így reméljük a jövőben az alsóbb korosztályok is egyre figyelemreméltóbb eredményeket fognak felmutatni! A két utánpótlásban dolgozó szakemberünk, Szvoboda Péter és Fejér László irányításával próbálnak fiataljaink az eredményes elődök nyomdokaiba lépni.

Szabadidősport

Ebbe a szakosztályba járnak azok a tagok, akik nem kívánnak versenyszerűen sportolni, de életmódjukat a sportosság határozza meg.
A vízisportok mellett többféle szabadidős tevékenységet ajánlunk tagságunk figyelmébe. Rendszeresek a labdarúgó, futó, természetjáró, kerékpáros, triatlon és úszás foglalkozások. Ezek megszervezéséhez és lebonyolításához nagy segítséget kapunk néhány aktivistától, akik a szakosztályunkban tevékenykednek.
Évente néhány alkalommal szervezünk magashegyi túrákat, sporttáborokat.
Igyekszünk minden jelentkező igényt kielégíteni, de a csónakházunkban történő foglalkozások lebonyolítása már időnként nehézségekbe ütközik a helyhiány miatt. Elengedhetetlenül szükségessé vált egy öltöző építése a tagság gyarapodása és a tevékenységi körök bővülése miatt.

Vízitúra

Vízitúra szakosztályunk nagy népszerűségnek örvend.
Vannak olyanok akik csak évente egyszer vesznek részt egy hosszabb vagy rövidebb túrán, de akadnak olyanok is, akik rendszeresen veszik igénybe szolgáltatásainkat.
Viszonylag új hajóparkkal állunk az érdeklődők szolgálatára, ezen kívül szállítási kapacitással is rendelkezünk. Egy erre a célra gyártott utánfutó (a kajak-kenu szakosztály is ezt használja) segítségével 11 db kenut tudunk egyszerre szakszerűen szállítani.
Iskolák, szervezett csoportok és magánszemélyek is találhatók a túrázók között.
Egy biztos, aki megízleli a természet szépségét, a túrázó határtalan szabadságát, az többé nem akar lemaradni erről az élményről.
Túrákat indítunk az egész nyár folyamán a Tiszán, a Tisza-tónál, a Dunán, a Mosoni-Duna-ágban, a Szigetközben és egyéni igény szerint bárhol, ahol megítélésünk szerint biztonságosan lehet túrázni.
Több olyan magyarországi folyó létezik, ahol a túrázás engedélyhez van kötve. Ezen papírok megszerzéséhez is segítséget nyújtunk.

Kajak-póló

Ezt a sportot szabadvízen és medencében egyaránt lehet űzni.
Kicsi, fordulékony hajók, speciális lapátok és védőfelszerelések szükségesek a játékhoz. Cél, a labdának az ellenfél kapujába történő juttatása.
Szakosztályunk rendelkezik a szükséges sportfelszerelésekkel.
A kajak-póló hajókat nagyszerűen lehet használni, az iskolai oktatásban és a szabadidő sportban, mert rendkívüli fordulékonyságuk miatt élvezetes bennük evezni, szélességük miatt viszont meglehetősen stabilnak mondhatók.

Egyesületünkben dolgozik a kajakpóló válogatott szakmai vezetője Prekel Dániel. Aki kedvet érez magában ehhez a szórakoztató de mégis kemény sportághoz, csatlakozzon kajak póló csapatunkhoz, keresse Danit a 06 20317 5067 telefonszámon.

Sárkánykenu

Sárkánykenu szakosztályunk a szerveződés időszakát éli.
Komoly beruházással vásároltunk két darab hajót és így már versenyek rendezésére is képesek vagyunk.
Ez a Kínából eredő sportág meghódította az egész világot.
Hihetetlenül látványos versenyekről van szó, ahol több százezer ember vesz részt. Valóságos népünnepélyek ezek a versenyek az Ázsiai régióban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Fülöp-szigeteken egyaránt. Színes, látványos karneváli hangulat jellemzi a versenyeket. Világ- és Európabajnokságot is rendeznek ebben a sportágban. Húsz-huszonkét főnyi legénység, egy dobos és egy kormányos alkotja a csapatot.
Beszereztünk minden fellelhető szakirodalmat, konzultáltunk a Fülöp-szigeti csapat vezetőjével is, a ki minden szakmai segítséget hajlandó megadni. Próbálunk minden lehetőséget kiaknázni ami a fejlődésünket segítheti elő.
Hajóink kölcsönadásával segítséget nyújtottunk az első bajnokság megrendezéséhez ahol csapataink két harmadik helyezést értek el.
Ezt a hajótípust nagyszerűen lehet használni csoportos oktatáshoz (iskolai osztályok, közösségek), szabadidősport tevékenységnél. Csapatsportágról lévén szó, nagy közösségformáló hatása van. Nem utolsó sorban ideális sporteszköz lehet a gyengénlátók, vakok (dobszó adja a ritmust) és más fogyatékkal élők sportjában egyaránt. Javasoljuk csapatépítő tréningek részére rendkívüli közösségformáló hatása miatt.

Vadvízi

Vadvízi szakosztályunk finanszírozási gondokkal küzd.
Vadvizet gyakorlatilag csak külföldön lehet találni ezért igen költséges mulatság az edzések, foglalkozások szervezése.
Sajnos saját hajóparkkal nem rendelkezünk, baráti gesztusból időnként kapunk kölcsön felszerelést, amivel tudunk dolgozni.
Az előző szakosztállyal szemben itt várat magára a kezdeti lökés, azaz az invesztáció.
Onnantól kezdve gazdaságosan lehetne üzemeltetni, sőt biztosak vagyunk abban, hogy a megtermelt nyereség egy részével más szakosztályokat tudnánk finanszírozni (pl. kajak-kenu). Előrelépés lenne a vadvízi oktatás megszervezése, hiszen veszélyes üzemről van szó, és a mostani állapotok szerint elég szabályozatlan az oktatók felkészítése.